Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010

Ημερίδα ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ - Θεσσαλονίκη 2010 - Πάρις Κίσσας

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ


ΤΗΝ 1η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ

1999 – 2010

ΠΑΡΙΣ ΚΙΣΣΑΣ



Σας ευχαριστώ για την συμμετοχή σας που δείχνει και τον προβληματισμό, την αγωνία και την διάθεση αναζήτησης διεξόδου από αυτό το δύσκολο για τον λαό, αλλά και για τον κλάδο μας περιβάλλον.

Η ΝΕΑ ΠΝΟΗ δεν είναι ένας αρχηγικός συνδυασμός, εξάλλου τέτοιους δεν χρειαζόταν ο κλάδος. Είναι ο φορέας εκείνος που όπως είπε ο Χριστόφορος δημιουργήθηκε από την αναγκαιότητα ενός άλλου τρόπου έκφρασης και πρακτικής που θα στηρίζεται στο όραμα, στην έρευνα, στην γνώση, στην αποφασιστικότητα και κυρίως στην σύνθεση των απόψεων.

Και όλα αυτά γιατί η ΝΕΑ ΠΝΟΗ θέλαμε και θέλουμε να είναι μια «ΕΠΙΛΟΓΗ ΟΥΣΙΑΣ». Μια επιλογή που στηρίζεται στην δημιουργική κριτική και συναίνεση. Μια επιλογή που δεν προτάσσει ως διέξοδο την καταγγελτικολογία αλλά την θέληση να συνδιαμορφώνουμε τις επιλογές μας.

Όλο αυτό κάνει την διαφορά γιατί στηριζόμαστε στο ανθρώπινο δυναμικό που ξεπηδά ανά πόλη μέσα από τις διεργασίες που έχουμε καθιερώσαμε ως παράταξη.

Ένα χρόνο πριν θυμίζω ότι έγινε πάλι εδώ διαδικασία για την επικαιροποίηση των θέσεων μας από το συνέδριο.

Η συνδικαλιστική πρακτική δεν πρέπει να είναι στατική αφού η επαγγελματική ζωή γεννά και δημιουργεί νέα δεδομένα ή προβλήματα.

Αν μείνει στατική τότε καθηλώνεται στην καρέκλα με ότι αυτό συνεπάγεται για τα στελέχη και τον κλάδο που εκπροσωπούν.

Τον Μάϊο του 2010 μαζευτήκαμε στην Άρτα. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο συνδυασμός μέσα από ανοιχτές συζητήσεις εισηγείται και συνδιαμορφώνει θέσεις και τις περισσότερες φορές μέσα από την διορατικότητα και την πρόβλεψη των στελεχών του.

Δεν χρησιμοποιούμε τα Π.Σ. για την δημιουργία θέσεων και κλίματος αλλά εισηγούμαστε σ’ αυτά την πρόταση για κάθε θέμα. Να μια ακόμη βασική διαφορά από άλλους συνδυασμούς.

Έτσι από το παρελθόν μέχρι σήμερα πορευόμαστε και θα συνεχίσουμε όλοι μαζί έτσι.

ΘΥΜΙΖΩ

- Θέση για τα 8θέσια το ‘98

- Εισήγηση στις ημερίδες Σερρών το ’97 και στην Καβάλα το ’98 (άνοιγμα Ομοσπονδίας στην Περιφέρεια)

- Στην Κοζάνη το ’99 όπου προέκυψε και μια επιτροπή στον Βορρά για την παραπέρα έρευνα, επεξεργασία και ολοκλήρωση πρότασης ενόψει του 3109.

- Τιμολογιακή πολιτική με συνυπολογισμό των τοπικών ή περιφερειακών δεδομένων στην Γλυφάδα.

- Δημοτικές συγκοινωνίες και συμμετοχή των ταξί (11/2005)

- Σχεδιασμός εναλλακτικών μέσων μεταφοράς

-Σχέδιο κατάρτισης νεοεισερχόμενων στο επάγγελμα

- Αλλαγή καταστατικού με αύξηση μελών Δ.Σ. και καθιέρωση Π.Σ. και Κ.Σ.

- Πρόταση και οργανόγραμμα για την λειτουργία του Δ.Σ. και όλων των καταστατικών οργάνων καθώς και αρμοδιοτήτων των Π.Σ.

- Συνδυασμένες μεταφορές και ΠΟΡΤΑ – ΠΟΡΤΑ

- Εξειδικευμένη εισήγηση για την τροποποίηση των Π.Δ. 482 & 587 στην επιτροπή κατάρτισης προσχεδίου για τα Ραδιοταξί (2008)

- Εξειδικευμένη πρόταση για αλλαγές στον 3109

Είναι τα βασικά εάν θέλετε σημεία στην πορεία της ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ για την εξέλιξη του κλάδου. Υιοθετήθηκαν όλα; Σαφώς και όχι. Θα έλεγα ότι όταν προβάλαμε τουλάχιστον κάποια απ’ αυτά η ΝΕΑ ΠΝΟΗ λοιδορήθηκε.

Δυστυχώς για εμάς όμως την εποχή που έπρεπε να γίνουν δεν έγιναν και τώρα όλοι ή τουλάχιστον όλοι λέμε «ΚΑΚΩΣ» και το χειρότερο είναι ότι ενώ γίνονται ή θα γίνουν εμείς πάλι με δισταγμό τα αντιμετωπίζουμε.

Πιστέψτε με ότι τέτοια «Δικαίωση» για τον συνδυασμό δεν την θέλουμε.

Δείχνει όμως όλη αυτή η ιστορική αναδρομή ότι η πρακτική μας οδηγεί σε ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΥΣΙΑΣ.

Θα πω ότι είμαστε σε φάση επεξεργασίας πρότασης για καταστατική αλλαγή τουλάχιστον 3 σημείων παρ’ ότι η τελευταία αλλαγή έγινε το 2002 μετά από 50 χρόνια.

Σ’ αυτό μας οδηγούν οι ανάγκες που δημιουργούνται.

- Αλλαγή του ονόματος αφού ΑΓΟΡΑΙΑ δεν υπάρχουν

- Ενίσχυση του ρόλου της Γραμματείας Νομικών Προσώπων

- Τα Π.Σ. πρέπει να έχουν τον δικό τους αυτόνομο θεσμικό ρόλο στα πλαίσια του Καλλικράτη, που θα λειτουργεί ως έκφραση της Περιφερειακής κλαδικής δυναμικής η οποία μπορεί και πρέπει να διεκδικεί, να προτείνει, να κατακτά και να δημιουργεί.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η αποδεδειγμένη μείωση του μεταφορικού έργου και η όχι και τόσο θετικές προβλέψεις, μας υποχρεώνουν στο ν’ αναζητήσουμε τρόπους συγκράτησης του εισοδήματος μας.

Αυτό θα επιτευχθεί με:

Α) Μία άλλη οργανωτική υποδομή (νομική μορφή – υλικοτεχνικός εξοπλισμός).

Β) Την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών (όχημα – οδηγός).

Γ) Μία άλλη τιμολογιακή πολιτική που θα λαμβάνει υπόψιν της περιφερειακά δεδομένα σε συνδυασμό με τον έλεγχο της ποιότητας των υλικών συντήρησης και του κόστους λειτουργίας.

- Η υπάρχουσα οργάνωση των Ραδιοταξί προσφέρει κάτι παραπάνω στον χρήση υπηρεσιών ταξί. Με την δημιουργία των Ν.Π. του 3109 υπάρχει βελτίωση.

Θα πρέπει να δούμε την δημιουργία ενιαίου κέντρου πολλών περιοχών στα πλαίσια της μείωσης των δαπανών αξιοποιώντας την τεχνολογία.

Η μέχρι τώρα γνώση και εμπειρία από την λειτουργία των Ραδιοταξί μας βοηθά στο να χαράξουμε την προοπτική τους άρα την νέα πορεία του κλάδου.

Εκτιμάμε με βάση τις μελέτες για την οργάνωση ότι πρέπει να αποφύγουμε την Ο.Ε. και την Ε.Ε. και δεν πρέπει να αποδεχθούμε ως μονόπλευρη λύση του όποιου εισηγητή προς το ΥΜΕ την Α.Ε.

Βασική μας αρχή είναι να κρατήσουμε το ταξί ως εργαλείο δουλειάς στα χέρια μας και να το κάνουμε παραγωγικότερο χωρίς να μετοχοποιήσουμε την άδεια.

Η ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του επιβατικού κοινού για παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού γίγνεσθαι μας υποχρεώνουν να δούμε την πραγματικότητα, να φτιάξουμε ευέλικτα νομικά πρόσωπα και να προετοιμασθούμε με όρους αγοράς για τον ανταγωνισμό.

ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΕΠΕΙ:

1. Η επιχείρηση ν’ απαρτίζεται ΜΟΝΟ από κατόχους αδειών Ε.Δ.Χ. σύμφωνα με την νομοθεσία Ν.3109/03.

2. Για την σύσταση της επιχείρησης καταβάλλεται χρηματικό ποσό (μετοχή ή μερίδα), ανάλογα με το υπό δημιουργία Νομικό Πρόσωπο του Ν.3109. Δεν μετοχοποιείτε η άδεια. Το σενάριο αυτό απερρίφθει από το 2002.

3. Τα μέλη της επιχείρησης κρατούν υπό την ιδιοκτησία τους την άδεια και έχουν την εκμετάλλευση αυτής αλλά υποχρεούται, κατά προτεραιότητα, να εξυπηρετούν το πελατολόγιο της επιχείρησης.

Η εκμετάλλευση (το κόστος μετακίνησης) πηγαίνει στο ταξί είτε άμεσα από τον επιβάτη είτε μέσω του κέντρου αν υπάρχει σχετική συμφωνία.

4. Σε περίπτωση που δεν τηρείται η παραπάνω υποχρέωση, το μέλος να ελέγχεται από την επιχείρηση σύμφωνα με τον εσωτερικό της κανονισμό.

5. Στον εσωτερικό κανονισμό προβλέπονται με κάθε λεπτομέρεια η σχέση επιχείρησης – μέλους και οι σχετικές συνέπειες από την διατάραξη αυτής της σχέσης.

Χρειάζεται ΝΕΟ νομοθετικό πλαίσιο για τα Ραδιοταξί για το οποίο ήδη το 2008 έγινε σχετική επιτροπή για την δημιουργία κειμένου εργασίας και παρά πέρα επεξεργασία (αλλαγή – ενοποίηση Π.Δ. 482 & 587).

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Α) Έχει την ευθύνη της επί πλέον κατάρτισης των μελών της πέραν της προβλεπόμενης και την καθιστά υποχρεωτική βάση του κανονισμού.

Β) Τιμολογεί ελεύθερα και στο πλαίσιο του ανταγωνισμού τις ανωτέρω συμβάσεις Ν.3109 καθώς και τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που θα παρέχει (απαιτείται θεσμοθέτηση).

Γ) Θέτει τις προδιαγραφές των οχημάτων ώστε σταδιακά να ομαδοποιήσει τον στόλο της με στόχο την μείωση του κόστους αγοράς και συντήρησής του.

Δ) Να μπορεί να επινοικιάζει άδειες ταξί (Ν.3109) και να τις εκμεταλλεύεται θέτοντας σε λειτουργία ιδιόκτητα οχήματα για να προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες.

Επιβάλλεται τώρα με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ να διεκδικήσουμε να μπούμε σε προγράμματα έκτακτης και ειδικής διασύνδεση οικισμών και σημείων κοινού ενδιαφέροντος και συνδυασμένων μεταφορών.

Ε) Οχήματα ενταγμένα σε νομικά πρόσωπα που εκτελούν οργανωμένη μεταφορά μπορούν ν’ αφαιρούν την κουκούλα αρκεί να έχουν αντίγραφο της συγκεκριμένης σύμβασης.

ΣΤ) Το LIMO SERVICE, μπορεί να παρέχεται και με συμβατικά οχήματα ταξί των Ν.Π. συγκεκριμένων προδιαγραφών (αναφορά) και από οδηγό που πληρεί τις αντίστοιχες προϋποθέσεις με δυνατότητα αφαίρεσης της κουκούλας.

ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

- Η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

- Η βελτίωση των οικονομικών δεδομένων διευρύνοντας τον κύκλο εργασίας (επαγγελματική ύλη) και ελέγχοντας το κόστος λειτουργίας.

- Ν’ αυξήσουμε την δυνατότητα του κλάδου να ικανοποιεί τις εξειδικευμένες ανάγκες του πελάτη, προβάλλοντας συνεχώς τις νέες υπηρεσίες δίνοντας του την δυνατότητα κράτησης – δέσμευσης οχήματος (ραντεβού) με κάθε τρόπο μέσω της τεχνολογίας.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ

Βασική μας λοιπόν αρχή και αδιαπραγμάτευτη είναι η σύνθεση. Αυτή λοιπόν επιβάλλει αλλά και η συλλογική μας δράση επιτάσσει να συζητήσουμε και τις άλλες απόψεις και προτάσεις.

Τι λένε λοιπόν οι άλλες τάσεις και οι συνδυασμοί;

Υπάρχουν δύο στρατηγικές:

- Η πρώτη είναι να μείνουμε ως έχει χωρίς να κάνουμε τίποτε. Και ως διέξοδο προτείνεται η σύγκρουση.

- Η δεύτερη λέει ότι είναι ανάγκη να κάνουμε ένα βήμα βλέποντας τις ανάγκες και τις εξελίξεις. Πιστεύω ότι η πρώτη όπου εφαρμόστηκε ακόμη και σ’ άλλους επαγγελματικούς χώρους δεν απέδωσε. Πιο πρόσφατο παράδειγμα των συναδέλφων φορτηγών. Δεν έβαλαν στο τραπέζι του διαλόγου το ζήτημα της αυτοοργάνωσης.

Αυτή τη στρατηγική «που τίποτε» εγώ την απορρίπτω και το κάνω γιατί θέλω, ελπίζω και προσπαθώ να ρυθμίσω το μέλλον μου.

Πρέπει όμως να απαντήσουμε συλλογικά ως συνδυασμός.

Βρίσκομαι λοιπόν στη δεύτερη στρατηγική. Το ερώτημα είναι «το πως»θα γίνει αυτό. Στο ερώτημα αυτό ήδη έχει τοποθετηθεί η ΝΕΑ ΠΝΟΗ με ένα τρίπτυχο και το επαναλαμβάνω:

- Είμαστε υπέρ της οργάνωσης σε νομικά πρόσωπα του 3109.

- Είμαστε υπέρ της κατάργησης των στρεβλώσεων που απορρέουν απ’ αυτόν και τον 3446.

- Είμαστε υπέρ των εξειδικευμένων και οργανωμένων υπηρεσιών μετακίνησης με τα ειδικά οχήματα του άρθρου 6 πέραν των συμβατικών Ε.Δ.Χ.

- Γιατί δεν συμμεριζόμαστε την δημιουργία ειδικού στόλου από μετατροπή υπαρχόντων Ε.Δ.Χ.;

- Γιατί δημιουργούμε ανταγωνιστή από τα έσω;

- Γιατί η τιμολόγηση των υπηρεσιών από αυτά θα γίνεται με απόλυτους κανόνες της αγοράς χωρίς να μπορούμε εμείς να τους ανταγωνιστούμε;

- Γιατί δεν θα μπορούμε αντικειμενικά να συμμετέχουμε σε οργανωμένες ειδικές και συνδυασμένες μεταφορές.

Για όλα τα παραπάνω πιστεύουμε ότι η δική μας πρόταση και ουσιαστική είναι και δυνατότητες δίνει στο Ν.Π. να αναπτύξει με βάση τα δεδομένα της περιοχής του και το μεράκι των στελεχών του το έργο προς όφελος των συναδέλφων.

Το Νομικό Πρόσωπο πρέπει με μια λέξη να γίνει SUPER MARKET επιβατικών μεταφορών αξιοποιώντας το ανθρώπινο δυναμικό του, τον ειδικό στόλο του άρθρου 6 και τις τοπικές ευκαιρίες με βάση τις νέες ανάγκες αφού ούτως ή άλλως είναι ένα «Μαγαζί» που δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο.

Τέλος δεσμεύομαι να υπερασπιστώ με ζήλο την δική μας ΠΡΟΤΑΣΗ ΟΥΣΙΑΣ που θα διαμορφώσουμε και στοχεύει στον εξωστρεφή ορθολογισμό της επαγγελματικής μας δράσης με όποιο προσωπικό κόστος για μένα, πιστεύοντας ότι μπορώ να δώσω με σεβασμό και αξιοπρέπεια προς όλους, την συνεισφορά μου σ’ αυτή την μάχη για ένα καλύτερο μέλλον για όλους μας.