Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019



ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΑΔΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ

Θεσσαλονίκη 08/11/2019

Προς το Προεδρείο & τους επικεφαλείς παρατάξεων της Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α
Κοινοποίηση σε Προέδρους και Γ. Γραμματείς Σωματείων και Ραδιοταξί.

Αγαπητέ Πρόεδρε, Συνεργάτες & Στελέχη Διοικήσεων,
Εν όψη του Κλαδικού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί στην πόλη της Ρόδου το Σάββατο και την Κυριακή 9&10 Νοεμβρίου 2019, η παράταξη μας καταθέτει από σήμερα εγγράφως και θα ανακοινώσει και επίσημα στο Συμβούλιο τις θέσεις και τις προτάσεις που αφορούν γενικά θέματα λειτουργίας της Ομοσπονδίας Ταξί, θέματα Ραδιοταξί και Ε.Δ.Χ Ταξί 6-9 θέσεων.

ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

- Τακτικά ΔΣ, υποχρεωτική ΓΣ, Κλαδικά και Περιφερειακά Συμβούλια βάση καταστατικού.
- Ανοιχτός διάλογος με τα Σωματεία και τα Ραδιοταξί και έκτακτο Συμβούλιο για κάθε σοβαρό θέμα που προκύπτει.
- Ενίσχυση του θεσμού των Περιφερειακών Συμβουλίων και ανά 6 μήνες συνεδρίαση με την παρουσία εκπροσώπου του Προεδρείου της Ομοσπονδίας.
- Νέος και σύγχρονος κανονισμός λειτουργίας των Ε.Δ.Χ και των ιδιοκτητών τους.
- Οργανωμένο και εξειδικευμένο νομικό τμήμα της Ομοσπονδίας που θα καθοδηγεί τα Σωματεία σε κάθε ζήτημα που θα προκύπτει.
- Οργάνωση με πρωτοβουλία και χρηματοδότηση από την Ομοσπονδία, επιμορφωτικών σεμιναρίων στελεχών Σωματείων και Ραδιοταξί.
- Μείωση συντελεστών φορολόγησης (έχει εξαγγελθεί πρόσφατα).
- Μείωση προκαταβολής φόρου.
-Η ελάχιστη μίσθωση Ε.Ι.Χ με οδηγό (90€) να επανέλθει στο 3ωρο για όλη την επικράτεια.
- Η αδειοδότηση από τις Περιφέρειες να γίνεται κάθε 4 χρόνια (όχι κάθε 2 όπως ισχύει τώρα) και στη διαδικασία να συνυπολογίζονται κοινωνικά κριτήρια, προϋπηρεσία και εντοπιότητα.
- Διαβούλευση με όλους τους φορείς, Ομοσπονδίες τουρισμού και Ε.Δ.Χ.
- Ένταξη των ιδιοκτητών ταξί στο ΕΣΠΑ για τεχνολογία, οχήματα, ταξίμετρα, εξοπλισμός κλπ. Παράταση της ισχύς των ταξιμέτρων και αλλαγή μόνο της ταμειακής μηχανής.
- Ανάπτυξη οργανωμένων και εξειδικευμένων υπηρεσιών μετακίνησης.
- Διεύρυνση έργου και συνδυασμένες μεταφορές.
- Δυνατότητα τοποθέτησης εμπορικών διαφημίσεων σε ολόκληρα τα οχήματα Ε.Δ.Χ.
- Να αφαιρεθούν οι ποινικές παραβάσεις που έχουν σχέση με την  καθημερινότητα της εργασίας μας (λαθρομετανάστες κλπ).
- Ειδικό πεδίο στο ΕΡΓΑΝΗ «ΟΔΗΓΟΣ ΤΑΞΙ» για να καλυφθεί πλήρως η ιδιόμορφη εργασιακή σχέση ή η απεμπλοκή απ’ αυτό.
- Απαιτούμε πιο εντατικούς ελέγχους από την Τροχαία, ειδικά σε σημεία ενδιαφέροντος και σε μέρη που υπάρχει υποκλοπή του έργου μας.
- Κανένα ταξί έξω από λεωφορειόδρομο κάτι που ισχύει στις περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις και η γραμμή είναι μία για λεωφορεία και ταξί, ενώ υπάρχουν παντού σημεία αποβίβασης.
- Καμία ενοποίηση εδρών χωρίς την ερώτηση των αρμόδιων Σωματείων Ταξί.

ΘΕΜΑΤΑ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ - ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ

- Δημιουργία νέου και σύγχρονου κανονισμού λειτουργίας των Νομικών Προσώπων και των μελών τους (ισχύει Π.Δ από το 1987).
- Νομιμοποίηση των Πειθαρχικών Συμβουλίων των Νομικών Προσώπων και θέσπιση μέτρων και κανόνων για τη διασφάλιση του μεταφορικού έργου τους.
- Οργανωμένο και εξειδικευμένο νομικό τμήμα της Ομοσπονδίας που θα καθοδηγεί τα Ραδιοταξί σε κάθε ζήτημα που θα προκύπτει.
- Ένταξη των Νομικών Προσώπων και των μελών τους σε προγράμματα ΈΣΠΑ για αγορά οχημάτων, εξοπλισμού και αναβάθμιση υπηρεσιών.
-.Έγκριση εκτέλεσης περιηγήσεων και εκδρομών με ή χωρίς ξεναγό από τα Ε.Δ.Χ. οχήματα ταξί των συνεταιρισμών ή των εταιριών ταξί με αμοιβή κατόπιν συμφωνίας .
- Ίσες ευκαιρίες για όλους, δηλαδή τα νομικά πρόσωπα των σχημάτων Ε.Δ.Χ. να έχουν πρόσβαση στο τουριστικό μεταφορικό έργο.
- Μείωση των τελών συχνοτήτων προς την Ε.Ε.Τ.Τ.
- Να ξεκαθαρίσει και επίσημα η απαλλαγή των Νομικών Προσώπων από τη διαδικασία διαμεσολάβησης.
- Να υπάρξει πρόβλεψη και χρηματοδότηση για κοινές εφαρμογές και ενοποίηση τηλεφωνικών κέντρων εταιριών ταξί ανά την Ελλάδα.
- Να γίνεται σε ένα Δ/Σ της ΠΟΕΙΑΤΑ κάθε χρόνο πρόσκληση σε εκπροσώπους εταιριών ραδιοταξί για διάλογο και επίλυση θεμάτων που τους αφορούν.
- Να βρεθεί επιτέλους μια λύση για το ποιός είναι ο ιδανικός τρόπος και χρόνος που τα ραδιοταξί θα αποθηκεύουν τα αρχεία κλήσεων και πελατών καθώς υπάρχουν συνεχείς και αυξανόμενοι έλεγχοι από τη ΣΔΟΕ.

ΠΟΛΥΘΕΣΙΑ ΜΕ ΤΑΞΙΜΕΤΡΟ

- Ήταν πάγια θέση της παρατάξεως μας επί σειρά ετών και αναγκαίο να γίνει άμεσα.
- Η αντικατάσταση των 5θέσιων Ε.Δ.Χ σε 6-9θέσεων να γίνεται χωρίς χρονικό περιορισμό παραμονής σε αυτή την κατηγορία (να ισχύει ότι και στα 5θέσια Ε.Δ.Χ).
- Στην ίδια κατηγορία (6-9θέσεων) να υπάρξει η δυνατότητα να μεταφέρουν αναπηρικό αμαξίδιο όπως ορίζει ο Ν.4530 στο άρθρο 14 παρ. 1 και για τα 5θέσια Ε.Δ.Χ.
- Να υπάρξει ποσόστωση και μέγιστος αριθμός αντικαταστάσεων ανάλογα με την περιοχή (αστική, νησιωτική, επαρχιακή), ώστε στις νησιωτικές περισσότερο και στις υπόλοιπες περιοχές αναλογικά λιγότερο, να υπάρξουν οι απαιτούμενες αντικαταστάσεις οχημάτων.
- Τα φυσικά πρόσωπα και τα εταιρικά σχήματα να μην μπορούν να έχουν στην κατοχή τους πάνω από 1 ή 2 άδειες ΕΔΧ ΤΑΞΙ 6-9 θέσεων ή Αμεα, το δικαίωμα αυτό να το έχουν μόνο οι Συνεταιρισμοί Ταξί.
- Τα οχήματα αυτά να είναι παντός τύπου και να ισχύει ότι και στα υπόλοιπα για μεταβιβάσεις, ηλικία απόσυρσης, συνεταιρικά οχήματα, χαρακτηριστικά κ.α
- Να σταματήσει η διαδικασία νέων αδειών για ΕΙΔ. ΜΙΣΘ 6-9 Θέσεων και ΑΜΕΑ από τις Περιφέρειες κάθε 2 χρόνια καθώς δεν θα είναι αναγκαία.
-  Στα οχήματα αυτά, άνω των 5 επιβατών να υπάρχει αυξημένη τιμολόγηση, ποσοστό (25-30%) σε σημαία, μονή και διπλή ταρίφα και να υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τη λειτουργία του ταξιμέτρου, ειδική εξωτερική σήμανση για τις θέσεις του οχήματος 7,8 ή 9 και ειδική εξωτερική ένδειξη όταν λειτουργεί η επιπρόσθετη χρέωση λόγω των 5+ επιβατών.
- Τα Ε.Δ.Χ 6-9θέσεων θα μπορούν να σταθμεύουν στις πιάτσες και στα σημεία ενδιαφέροντος (αεροδρόμια, λιμάνια, κ.α) αλλά θα έχουν προτεραιότητα επιλογής μόνο για 5+ επιβάτες, αλλιώς θα παραλαμβάνουν στη σειρά τους.
- Τα Ε.Δ.Χ 6-9θέσεων θα μπορούν να ενταχθούν στα ραδιοταξί, τους Συνεταιρισμούς και τις Εταιρίες ταξί με ότι προϋποθέσεις ισχύουν και για τα 5θέσια Ε.Δ.Χ, η επιλεκτική χρήση τους όμως από τους πελάτες που θα τα ζητούν να γίνεται με εξτρά χρεώσεις ως υπηρεσία.
- Σε μαθητικά δρομολόγια των Περιφερειών να υπάρχει ειδική πρόβλεψη για την ομαλή λειτουργία και αναλογικότητα των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.
- Ένα ερώτημα που προκύπτει από τη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αν θα υπάρξει πρόβλεψη για τα υπάρχοντα ΕΙΔ. ΜΙΣΘ. & ΑΜΕΑ να ενσωματωθούν ή να παραμείνουν ως έχει, κάτι που θα προκύψει θεωρούμε μέσα από διάλογο.



Με εκτίμηση, τα εκλεγμένα μέλη της Νέας Πνοής
Μαυρίδης Αθανάσιος, Παρθενίδης Γεώργιος, Γεωργιάδης Βασίλειος, Καψοκαβάδης Νικόλαος