Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019

                     

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΠΝΟΗΣ ΣΤΟ Δ/Σ ΣΤΙΣ 19 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019


Οι παρατηρήσεις και οι θέσεις μας ως παράταξη για το διάστημα που πέρασε ως τώρα, από το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο στις 13/12/2018, αναλυτικά:

Πρώτο ΔΣ για το 2019, παρά το ότι το καταστατικό μας, ορίζει ότι αυτό πρέπει να γίνεται κάθε 2 μήνες. Επίσης βάση του άρθρου 12 πρέπει στο πρώτο τετράμηνο να γίνεται Γ. Συνέλευση και βάση του άρθρου 25, κλαδικό συμβούλιο το τελευταίο τρίμηνο, γεγονός που περιμένουμε και είναι και απαίτηση πολλών Σωματείων και Ραδιοταξί (δεν θέλουμε να αναγκάσουμε τα Σωματεία να αντιδράσουν - θεωρούμε υποχρέωση του Προεδρείου τη σύγκλιση του). Άρα τονίζουμε για ακόμη μια φορά και σε αυτό το Διοικητικό Συμβούλιο, πως συνεχίζει η πλήρης απαξίωση των θεσμών, του νόμου και του καταστατικού μας.

Υπήρξε όμως θετική παρέμβαση για τον κλάδο με το ν. 4599/03-19 με τα άρθρα 21 & 49 που αφορά θέματα μεταβίβασης, ασφαλιστικής ενημερότητας και συνταξιοδότησης, όπως και με το άρθρο 75 του ν. 4607/04-19 που αφορά τους διαμεσολαβητές και την αμοιβή τους.

Δεν υπήρξε εξέλιξη στη δήλωση του Προέδρου στο ΔΣ, πως στα τέλη Ιανουαρίου (2019), θα έχουμε απάντηση για ΕΣΠΑ (πιθανών 50% ή 30% στην χειρότερη και 50% με γραμμάτια και επιδοτούμενο επιτόκιο από το κράτος.

Στο ίδιο  ΔΣ τότε, ο Πρόεδρος ανέφερε πως υλοποιήθηκε ο ν. 4530/18 και πως τον Ιανουάριο θα έχει τελειώσει η ψηφιακή πλατφόρμα για τα Ε.Ι.Χ (τελικά υλοποιήθηκε πρόσφατα - στο τέλος της καλοκαιρινής σεζόν). Δήλωσε επίσης πως δεν θα συμφέρει στα Ε.Ι.Χ να δουλεύουν με την πλατφόρμα και την ελάχιστη χρέωση των (180€-3ωρο και 90€-1/2ωρο αντίστοιχα που οριοθετήθηκε τον Μάιο του 2019). Δυστυχώς και δούλεψαν τα Ε.Ι.Χ και η πλατφόρμα άργησε και η ελάχιστη χρέωση μειώθηκε μετά από 3 μήνες εφαρμογής της χωρίς έλεγχο, στο μισό από τη νέα κυβέρνηση, χωρίς να το γνωρίζουν όπως επίσημα δήλωσε το Προεδρείο.

Η προεκλογική περίοδος με επίσημες δηλώσεις του Προεδρείου ήταν έντονη προς το κυβερνών κόμμα τότε (θυμίζουμε την επίσημη ανακοίνωση στήριξης και την εξαγγελία ''να γίνουν τα ταξί εκλογικά κέντρα'') αλλά και πολλές συνεντεύξεις και ανάλογες κομματικές παρουσίες.

Εύλογο το να αποζημιώσουμε με συμπάθεια μια κυβέρνηση που φέρθηκε θετικά προς τον κλάδο, παράλογο και ακραίο να δημιουργούμε κλήμα αντιπάθειας στην απέναντι πλευρά τη στιγμή μάλιστα που όλα έδειχναν εμμέσως πως θα υπάρξει αλλαγή πολιτικού σκηνικού.

Η πάγια θέση της Νέας Πνοής είναι ''μόνο το καλό του κλάδου χωρίς σφραγίδα και χρώμα''.

Δυστυχώς το Προεδρείο δεν μας κάλεσε ποτέ ως παράταξη, σε οποιαδήποτε συζήτηση, συνάντηση και διάλογο με οποιοδήποτε υπεύθυνο και με την προηγούμενη Κυβέρνηση αλλά συνέχισε την ίδια τακτική και στην πρώτη συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών της Νέας Κυβέρνησης πριν από λίγες ημέρες.

Καταθέσαμε όμως και το κάνουμε και τώρα στο Διοικητικό Συμβούλιο, τις θέσεις και τις προτάσεις μας για άλλη μια φορά ως παράταξη:

- Τακτικά ΔΣ, υποχρεωτική ΓΣ, Κλαδικά και Περιφερειακά Συμβούλια βάση καταστατικού.
- Έκτακτο Συμβούλιο για κάθε σοβαρό θέμα που προκύπτει και διαλογική επίλυση του.
- Ενίσχυση του θεσμού των ΠΕΡ.ΣΥΜΒ. και ανά 6 μήνες συνεδρίαση με την παρουσία εκπροσώπου του Προεδρείου.
- Νομικό τμήμα οργανωμένο και εξειδικευμένο ώστε να καθοδηγεί τα μέλη – Σωματεία.
- Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων στελεχών Σωματείων και Ραδιοταξί.
- Μείωση συντελεστών φορολόγησης (έχει εξαγγελθεί πρόσφατα)
- Μείωση προκαταβολής φόρου
-Η ελάχιστη μίσθωση Ε.Ι.Χ με οδηγό να επανέλθει στο 3ωρο για όλη την επικράτεια.
- Δυνατότητα αλλαγής των Ε.Δ.Χ. Ταξί ανά έδρα, σε ποσόστωση για πολυθέσια με ταξίμετρο.
- Η αδειοδότηση από τις Περιφέρειες να γίνεται κάθε 5 χρόνια (όχι κάθε 2 όπως ισχύει τώρα) και στη διαδικασία να συνυπολογίζονται κοινωνικά κριτήρια, προϋπηρεσία και εντοπιότητα.
- Διαβούλευση με όλους τους φορείς. Ομοσπονδίες τουρισμού και Ε.Δ.Χ.
- Ένταξη των ιδιοκτητών ταξί και των ραδιοταξί στο ΕΣΠΑ για τεχνολογία, οχήματα, ταξίμετρα, εξοπλισμός κλπ. Παράταση της ισχύς των ταξιμέτρων και αλλαγή μόνο της ταμειακής μηχανής.
- Μείωση τελών ραδιοταξί προς ΕΕΤΤ.
- Ανάπτυξη οργανωμένων και εξειδικευμένων υπηρεσιών μετακίνησης.
- Διεύρυνση έργου και συνδυασμένες μεταφορές.
-.Έγκριση εκτέλεσης εκδρομών με ή χωρίς ξεναγό από τα Ε.Δ.Χ. οχήματα ταξί των συνεταιρισμών ή των εταιριών ταξί με αμοιβή κατόπιν συμφωνίας .
- Ίσες ευκαιρίες για όλους, δηλαδή τα νομικά πρόσωπα των σχημάτων Ε.Δ.Χ. να έχουν πρόσβαση στο τουριστικό μεταφορικό έργο.
- Να αφαιρεθούν οι ποινικές παραβάσεις από το άρθρο 100 του Ν.4070 που έχουν σχέση με την  καθημερινότητα της εργασίας μας (λαθρομετανάστες κλπ).
- Ειδικό πεδίο στο ΕΡΓΑΝΗ «ΟΔΗΓΟΣ ΤΑΞΙ» για να καλυφθεί πλήρως η ιδιόμορφη εργασιακή σχέση ή η απεμπλοκή απ’ αυτό.

Διαχρονικά η Νέα Πνοή ήταν η παράταξη της λογικής, των ιδεών, των προτάσεων, του διαλόγου και της διασφάλισης των συμφερόντων των ιδιοκτητών ταξί. Αντιπολίτευση για εμάς, είναι ο τρόπος να πείσουμε το Προεδρείο για τα λάθη του, να επιβραβεύσουμε τα σωστά, να τονίσουμε τα στραβά, να δώσουμε λογική στο παράλογο, να πετύχουμε το αποτέλεσμα μέσα από τη συμμετοχή και τη δυναμική όλου του κλάδου ενωμένου.

Από σήμερα να ξεκινήσουμε ένα υγιή διάλογο με την Κυβέρνηση που θα προκύψει μέσα από τις προτάσεις και τις αποφάσεις όλων των Σωματείων και των Ραδιοταξί ανά την Ελλάδα που έχουν ανάγκη να δουν το Συμβούλιο της ΠΟΕΙΑΤΑ, ενωμένο, δυνατό, έτοιμο να διεκδικήσει!!!

Με εκτίμηση,
Μαυρίδης Αθανάσιος, Παρθενίδης Γεώργιος, Γεωργιάδης Βασίλειος, Καψοκαβάδης Νικόλαος.